Wednesday, January 03, 2007

Sjukdomar och elände

Nu börjar julhelgerna ta slut och vi med. De senaste veckorna har varit ett ständigt förlopp av olika åkommor som har gått hand i hand i varandra. När jag var gravid hade jag visserligen flera graviditetsbesvär men annars var jag frisk som en nötkärna. Jag hade mindre huvudvärk, ingen magkatarr och till råga på allt så försvann min lakosintolerans. Nu börjar allt komma smygandes tillbaka tillsammans med magsjuka och annat elände. Vera har varit småförkyld i en vecka nu och i natt blev det värre. Hon har fått en hemskt hosta som låter som hårda pistolskott. I natt snörvlade hon och grejade så jag sov nästan inget. Jag började tänka hemska tankar om att hon hade fått en bacill som skulle muteras och bli obotbar. Man är ju så hjälplös när en liten bebis är sjuk och inte går det att ta en massa medicin heller. På morgonen så ringde vi till barnläkarmottagningen och de sa att det inte var någon idé att komma in om allmäntillståndet är gott. Som tur är har det varit gott hela dagen, nu ligger hon i sitt babygym och smiskar en gris och en kyckling. Vi håller tummarna för att det hela har vänt och att hon ska bli friskare och fortsätta orka daska på djuren i gymmet.

2 Comments:

Blogger Martin said...

Ett hett tips för att åtminstone tillfälligt få babysnuvan lite bättre är barnvänliga näsdroppar i kombination med flitigt magliggande. Kan få mycket att rinna ut ur andningsvägarna. Krya på er!

12:10 PM  
Blogger Mamma Mia said...

Tack! I dag har det äntligen vänt, hostan är inte lika djup.

9:32 PM  

Post a Comment

<< Home