Sunday, December 03, 2006

Känslor och hormoner

Som nybliven mamma så snurrar det en massa tankar och känslor i kroppen. En del beror säkert på hormoner och andra på den förändring som har skett. Förutom alla positiva känslor så har jag haft dödsångest och en massa tvångstankar. Götgatsbacken är hemsk, för vad skulle hända om man tappade greppet om barnvagnen. Vågar inte ens tänka tanken fullt ut. Likaså är det hemskt i Slussen att det bara är ett räcke ner till spåren. Tänk om man skulle snubbla till? Det borde vara ett heltäckande mur så det inte gick att ramla ner.
En bra sak med alla konstiga känslor är att jag inte är mörkrädd längre. Skulle det komma någon som bryter sig in så skulle jag bli rosenrasande för ingen får hota vårt barn. Jag är också redo att slänga mig framför barnvagnen om det skulle komma en galen bilförare. Bara så ni vet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home