Thursday, November 09, 2006

Minnesförlust

Jag försöker sjunga för Vera men det är sorgligt hur få sånger jag kan hela texten till. Allt som oftast blir det att jag hittar på ord eller hummar lite och tänker att hon förstår ju ändå inte. Jag måste skärpa mig dels för hennes skull och dels för att det är så pinsamt när någon annan hör på.
En lustig grej är dock att det börja dyka upp sånger i bakhuvudet som jag inte har sjungit på 20-år. Jag har t.ex. kommit på de sista raderna i en sång, men jag vet inte vilken. Är det någon som kan hjälpa till med att lösa var raderna "I en byrålåda, i en chiffonjé o le" kommer ifrån?

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

" Stackars styrman Kalrsson hade Oootur - skulle gå på flottans fest igår, aliaya, när han skulle snöra på sig skorna måttade han fel med sina tår och han satte foten i en potta..."

Minns inte titeln men tror att det en är en hasse å tage låt.
Kram isabell

5:47 PM  
Blogger Herr Bergström said...

Lisa, när kommer hit och sjunger Taube för Vera?

8:37 AM  
Blogger Mamma Mia said...

Tack! Nu ska jag sjunga hela låten. Är det någon som kan texten till "Tvätta lilla Brummelman" från Klas Klättermus?

12:29 PM  

Post a Comment

<< Home