Thursday, October 05, 2006

CHOCK!


Ju mer jag läser på om hur man ska få igång förlossningen så framgår det att dagens forskning inte tror på fiskleverolja eller att dra lakan. Det enda man tror kan påverka förlossningen är att få en chock. Jag funderar på om det finns några positiva chocker för jag vill ju varken utsätta mig eller bebisen för ett trauma. En positiv chock skulle kanske vara att få Nobelpriset eller att vinna 10 miljoner, det vore ju helt otänkbart eftersom jag varken tar lotter eller är framstående forskare. Jag tror inte att jag skulle reagera som Homer Simpson, när han får ett samtal från Nobelpriskommittén, och ropa "Yehe, finally!"
Åsa har annars varit snäll och erbjudit sig att ge mig en chock om det drar ut på tiden. Det närmaste chock jag har kommit på sistone är att se Hans Arnold-utställningen på Seriegalleriet. Där finns flera av de bilder som publicerades som "Veckans-chock" i Vecko Revyn. Gå dit och se om ni blir chockerade, men jag tror att de flesta är så luttrade i dagens mediasamhälle att ingen höjer på ögonbrynet ens.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home