Sunday, September 24, 2006

Rod


Till förlossningen är det vanligt att man tar med sig musik, gärna en avslappningsskiva. Jag klarar dessvärre inte av avslappningsmusik utan blir bara stresad av den. Jag tror att det bottnar i när jag var fem och gick på barngymmnastik. Då skulle vi slappna av efter varje pass och gympafröknarna gick runt och kollade om vi slappnade av genom att dra upp våra ben och släppa dem. Jag lyckades inte slappna av och då skällde fröknarna. På den vägen är det.
I alla fall så har jag funderat på om vi ska ta med någon lugnmusik el kanske Strokes el ngt annat som man blir pigg av. Men nu har jag fastnat för Rod. Rod Stewart alltså! Det kunde jag väl aldrig tänka att jag skulle vilja föda till Rod, men på vattengymnastiken för blivande mammor har vi stått och gungat tilll honom. Så nu faller mitt val av artist på en man som jag aldrig har lyssnat på och verkar ha en fäbless för storbystade blondiner. Vad konstigt det kan bli!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home