Friday, September 29, 2006

Lortgris


Ett problem med att ha blivit så stor är att det finns så mycket yta att spilla på. Det finns så mycket bröst och mage, armarna däremot är inte alls proportionerliga längre. Nuförtiden får jag sitta en halv meter från bordet för att få plats och då är det inte så lätt att nå. Det blir ju mycket längre väg för maten att passera kläderna innan den når munnen och allt som oftast spiller jag på jättemagen. Ibland känner jag mig som en sån där reklam för tvättmedel. Minns inte om det var Ajax som hade en pojke med en vit tröja med en massa fläckar på. Det stod vad dessa fläckar bestod av blod, ketchup och annat trevligt. Inte nog med att man spiller, det händer ofta att jag hittar russin eller kaksmulor på mig själv timmar efter jag har ätit. Inte speciellt fräscht, men visst kan det vara uppiggande att hitta ett russin eller två.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home