Tuesday, October 10, 2006

Kungligt värre


Eftersom det inte händer någonting med graviditeten så fortsätter jag att blogga med axplock ur tidningen. Nu är det dags att avslöja - vi har Svenska Dagbladet. Jo det är sant att vi har denna borgarblaska. Jag förstår inte riktigt varför jag ursäktar mig hela tiden. Jag och F var riktigt trötta på DN när vi fick ett gratiserbjudande från Svenskan och jag tycker att den är bra. Då ska det tilläggas att jag inte läser ledaren, men kulturdelen och nyheterna är bra. DN kan kännas lite väl självgod ibland.
En sak som jag dock inte uppskattar med Svenskan är att man får ta del av Kungaprogrammet varje vecka. I dag äter tex prinsessan Lillian lunch med International Womens club på Operakällaren. Jo, det är sant! På torsdag deltar kungen i 100-års firandet av Olsberg Hydraulics i Eksjö, efter det åker han till Raneslätt. Är det någon som vet vad det är?
Nej den ende kungliga person som jag gillar är Sigvard, som var en god designer och avstod sin titel för sin kärlek. Bertil istället smusslade och fick ha kvar sin prinstitel. Synd bara att Sigvards enda önskan i slutet av sitt liv var att bli prins igen men det fick han inte för kungen. Var inte det snålt?

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ska jag tolka den plötsliga tystnaden med att det nu hänt nåt?
Håller tummarna för positivt.

12:48 AM  

Post a Comment

<< Home