Wednesday, November 01, 2006

Barnhatare

Som nybliven förälder så är det dags att utforska stans caféer och matställen. Var får man plats med en barnvagn? Kommer man ens ner för trappen till fiket? Känns det ok att amma på stället? Jag kommer så småningom ranka Söders bästa och sämsta caféer (inlägg mottages tacksamt). Ballux på Södermannagatan är i nuläget en given vinnare. Gott om plats för barnvagnar och trevlig personal. Det är något som många föräldrar har upptäckt och ibland liknar det ett dagis med knottar vid varje bord. Annars har det blivit en mer utbredd trend att det är ok att nobba barnvagnar. Skyltar med maxantal barnvagnar dyker upp på allt fler ställen. Jag blev mycket uppbragt när jag för några veckor sedan såg att Puck å Hornsgatspuckeln hade satt upp en lapp där de förbjöd barnvagnar överhuvudtaget. Störtlarvigt, för det finns plats för åtminstone några vagnar. Jag förstår att det inte får plats hur många barnvagnar som helst varken på caféer el på bussen men ett totalstopp?! Då borde man göra som vi pratade om en kväll på Kvarnen, trycka upp massa klistermärken med texten "barnhatare", sen tapetserar man stället med dessa. Det ska förstås vara klistermärken med riktigt starkt lim. Det är en idé som jag gillar skarpt, annars kan man ju sätta upp lappar med överkryssade tonåringar för de tar ju bara upp plats och inte inbringar de så mycket pengar heller.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home