Sunday, December 03, 2006

Paria


Så har vi blivit avvisade igen, småbarn i barnvagnar är inte välkomna någonstans längre. När vi var på Moderna museet i veckan och skulle fika så kom en tjej fram och sa att vi inte kunde komma in med barnvagn. Hon hänvisade till brandskyddsmyndigheterna. Jag förstår mycket väl att man inte får blockera nödutgångar och göra att det blir svårt att ta sig fram, men vad jag vänder mig emot är att det har blivit en vanlig ursäkt. Jag skulle gärna se ett papper från myndigheten där det står max antal vagnar i lokalen, inte bara hänvisas av personalen som tycker det är allmänt jobbigt med barnfamiljer. Det konstigaste var att i kaféet så fanns det säkert tio barnvagnar, var vi den elfte som fyllde kvoten?
Tacka vet jag Ballux eller Soda, där går det också bra att fika med barn och det fins barnstolar. Förra helgen upptäckte vi också ett fik i Hornstull där det fanns bord med papper på och kritor så att barnen skulle kunna rita på bordet. Dessutom gilade personalen barn, vilket nästan aldrig händer igen. Än finns det alltså hopp!

2 Comments:

Blogger Martin said...

Fast Café Blaha Blaha är inget vidare namn. Men ett klart plus för personal som håller upp dörren när man ska ut med barnvagnen.

2:52 PM  
Blogger Mamma Mia said...

Näe jag trodde först det var ett skämt när jag såg på kontoutdraget att vi hade handlat på Café Blaha. Hur tänkte de när de valde namnet?

10:27 AM  

Post a Comment

<< Home