Sunday, December 17, 2006

Montezumas hämnd

Varning! Känsliga läsare skall inte läsa denna text som handlar om spyor och täta toalettbesök.

Jag har bävat för hur det ska gå att vara magsjuk när man har en liten bäbis men efter två helger med magsjuka så vet jag att det går. Det är inte kul men man överlever. Förra helgen var jag frisk och kunde ta hand om resten av familjen men den här helgen var det min tur. Magsjukan blev ett riktigt mardrömsscenario när jag insjuknade på tåget mellan Uppsala och Stockholm. Som tur var fanns mina föräldrar med på resan och de fick ta hand om Vera när jag fick störta in på toaletten. Sen fick jag störta ut igen för att amma Vera som gallskrek. När vi till sist kom hem efter en jobbig taxitur så däckade jag i sängen. Efter en halvtimme var det dags att amma igen, jag fick hålla för munnen och efter en kvart var det dags att springa och spy. Men annars har det gått, jag har legat i sängen och varit matmaskin och F har tagit hand om Vera. Det skulle dock inte ha gått om jag hade varit själv eftersom jag var så matt så jag knappt orkade sitta upp på hela dagen.
Vera tog sin magsjuka med ro, som tur var drabbades hon inte så hårt. Hon var på sitt allra soligaste humör, men det är klart att kräkas och ha diarre är ju mer ett normaltillstånd för henne.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home