Sunday, December 09, 2007

Han

"Hur gammal är han?" "Vad heter han?" är vanliga frågor vi får. Jag svarar alltid vänligt men tydligt att "HON är ett år" eller "HON heter Vera". 99 av 100 eller till och med 999 av 1000 tror att Vera är en kille. Jag bryr mig oftast inte om det men i fredags blev jag ganska lack när två personer efter de hört att det var en tjej fortsatte att kalla Vera för han. Utstrålar Vera så mycket maskulinitet att det inte går att förstå att hon är en tjej fast man just har hört det? Jag hade god lust att säga nåt i stil med "Min dotter må se ut som en kille men det är bättre än att vara så korkad som du som inte kan hålla det enklaste fakta i huvudet!".

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Äsch det är väl härligt att folk gissar fel. För gissningar är väl vad det handlar om i den här åldern. Och är barnet inte rosa så är det en kille ;-)

8:34 PM  

Post a Comment

<< Home