Tuesday, November 06, 2007

Tillplattad

Härom veckan var jag in i en järnaffär. Vi fick vänta en stund på att få hjälp och Vera gnällde en del. Jag försökte prata och busa med henne så hon tinade upp lite. På väg mot utgången gnällde hon igen och jag sa något i stil med "Var det inget roligt i dag". Då dyker det som en joker upp en tant-expedit bakom en hylla och säger "Det kanske är för varmt!". Jag blir helt förstummad och beklämd av att jag inte vet vad som är felet, fast jag vet att Vera alltid blir uttråkad av att gå i affärer. Naturligtvis börjar jag tänka tankar som att här sitter mitt barn och dör av värmebölja och jag fattar inget. Men man kan ju undra var kommer alla dessa förståsigpåare ifrån och hade tanten stått och smygkollat på oss? Varför hade hon i sådana fall inte kommit fram och hjälpt oss tidigare om hon trodde att Vera höll på att förgås av värmeslag?

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

För att alla tanter njuter av att tro att de vet bäst och av att kommentera/trycka till mammor! Jag är säker på det och jag börjar bli mer och mer upprörd över hur de beter sig. Skittant! Det var väl bara supertråkigt i hennes affär.

11:08 AM  
Blogger Mamma Mia said...

Håller med, skittant! Nästa gång gick jag minsann till en annan affär. Vilken raffinerad hämnd!

12:53 PM  

Post a Comment

<< Home