Thursday, October 04, 2007

I mörkret

Sen jag blev gravid har jag blivit mörkrädd. Jag tror att det beror på att jag aldrig är ute på kvällarna och när jag väl går ut så känns allt lite hotfullt. Jag minns i min ungdom när jag aldrig var rädd, jag kunde gå ensam mitt i natten. Det var väl nästan mer dumdristigt än modigt.
Ikväll kom jag gående i mörkret och när jag svängde runt ett hörn blev jag tvungen att passera en man tätt intill eftersom trottoaren var smal. Mannen såg lite skum ut och när vi var alldeles nära så väsde han något till mig. Han viskade: "Jag köpte Trocadero." Jag vet inte hur jag ska tolka det, är Trocadero slang för något annat eller mötte jag bara en törstig man?

3 Comments:

Blogger Herr Bergström said...

Du mötte en man som kanske var lite galen, men hade bra smak.

12:15 PM  
Blogger Hemliga kockan said...

This comment has been removed by the author.

8:19 PM  
Blogger Farao said...

bra smak förvisso, men shit vad scary... jag hade sprungit.

12:50 PM  

Post a Comment

<< Home