Tuesday, August 28, 2007

Höstdepp

Jag har blivit lite deprimerad över att hösten är i antåg och allt är Damernas världs fel! Jag har sett fram emot hösten, att jag ska få vara hemma med Vera ett tag till, men ett tidningsuppslag fick mig att bli moloken. Under rubriken "30 tips för en härligare höst" så såg jag rubriken "Skratta dig frisk!". Finns det någon som har hakat på skratt-tåget? Har ni någon deppig dag bra börjat skratta ifrån magen för att känna hur härligt glad ni blir? Den enda jag känner som kan hålla på med låtsas-skratt är Vera men hon är ju 10 månader.
Andra rubriker som fanns med var "Släng ut vågen!", "Bukandas!" "Rensa kroppen inifrån!". Jag ville inte ens läsa vad som stod där eftersom jag tänkte på kompisar som har varit på yogaläger och rensat tarmarna tillsammans.
Vad som gjorde mig deprimerad var att jag förstod att det måste finnas en anledning att skriva dessa floskler. Mörkret kommer redan på eftermiddagen, ingen orkar umgås, det är kallt. Suck! Vilken motsatt effekt en tidningsartikel kan ha.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home