Wednesday, May 30, 2007

Felaktiga förväntningar


Nu har Vera snart gått två terminer på babysimmet och sist fick vi frågan om vi ville gå om kursen eller börja på minplask. (Ja alla fick frågan, det är inte vi som är några kvarsittare.) Att gå om tyckte jag inte spontant lät så kul men sen fick jag höra att man kan börja på miniplask utan att ha gått babysimkurserna. Det innebär alltså att man inte kommer få dyka under vatten utan bara plaska omkring i poolen. Då insåg jag att mina förväntningar på babysim inte stämmer med verkligheten. Jag hade tänkt mig att Vera skulle simma några längder under vatten och kanske hämta upp en och annan ring från botten. Nej, kanske inte fullt så avancerat men nu har hon ju högst tagit två simtag själv. Jag måste kanske inse att babysim inte är mer avancerat än så, fast det bästa är att det är så roligt för både Vera och mig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home