Tuesday, April 24, 2007

På resande fot

Nu närmar sig den stora resan som ska bli Veras första utlandsvistelse. Mitt stora huvudbry just nu är vad jag ska packa eller snarare vad jag inte ska packa. Hitintills har jag lagt fram minst två tröjor el bodysar per dag, ett antal byxor, två klänningar, tre par skor (till nån som varken kan gå eller krypa). Två tunna mössor och två solhattar samt en sjalett. En smula överdrivet inser jag, men det är ju så svårt att beräkna klädåtgången för det går ju på en sekund att kräkas eller gnugga in mat i kläderna. I dag tog det inte ens en sekund för Vera att kräkas upp de få skedar med morotspuré som jag hade fått i henne. Det blev morot över de två tröjorna och den tunna vindjackan. Vi gick snabbt hem till tvättmaskinen för att få allt rent igen.
Mat är det största dilemmat eftersom Vera helst vill amma liggandes hemma i sängen, men det är ju omöjligt. Fruktjuicer och mjölkersätttning är framtagen. Då ska man veta att Vera inte riktigt har fattat hur nappflaskan fungerar. Gröt, fruktpuré och barnmat är också nerpackad vilket känns tacksamt eftersom hennes främsta diet är bröstmjölk och vitt bröd.
Jag undrar hur vi ska få med allt, just nu vill jag ha en bärare och gärna en nanny till planet.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag kan bara säga att det nästan är omöjligt att ta med sig för många bodies... När vi var iväg på vår tvåveckorstripp hade jag laddat med massor, men efter bara fyra dagar gick första tvättmaskinen... Däremot gick det inte så många byxor och jag hade dragit med någon jacka (eller fler) för mycket. Men hellre för många än för få, eller hur?! Ha det riktigt kul!

Cattis

2:29 PM  

Post a Comment

<< Home