Saturday, April 14, 2007

Barnaffärer från hell

Jag tycker att det är plåga att gå in i stora affärer som säljer barnprylar. Babyproffsen på Hornsgatan är den fulaste miljö jag någonsin sett. När vi tänkte köpa vagn så gick vi in några meter och sen vände vi för ångesten ligger tät. Det är inte mest miljön utan den ointresserade och sura personalen som jobbar där. I dag skulle jag köpa en gåvagn till Vera (litet tidigt men kan vara bra att ha på lut). Jag fick bita ihop för att gå in i det grå träsket. Där inne bråkade personalen högt om vem som skulle dammsuga och vem som inte hade prismärkt varor. Brr! Barnbutiken på Götgatan är ju hundra gånger mysigare men där är personalen oftast helt frånvarande. När jag var in i veckan så frågade en kund om de hade öppet köp på vagnar. Expediten klarade inte av denna avancerade fråga utan missförstod den minst två gånger. Själv stod jag och läste på en lapp bredvid kassan där det stod att de inte hade öppet köp på vagnar, bilstolar m.m.
Nej ge mig en trevlig butik med bra personal så man slipper må illa varje gång man ska handla nåt åt sin teling.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag känner igen mig... Trots att jag bor närmare femtio mil bort i en en betydligt mindre stad där det inte finns så många barnartikelaffärer att välja mellan, men det räcker tydligen med två för att det ska vara riktigt dålig service på båda. Konkurrenstänkande tycks bara handla om priser tror de, men vem vill handla när man blir bemött som en imbecill, fastän man "bara" är en osäker blivande förstagångsförälder? I den ena affären vågade vi knappt röra vid barnvagnarna av rädsla för att bli slagna över handen och i den andra stod personalen med sina händer utmed sidorna... Åkte iväg 8 mil till en liten ort där det bara finns en enda barnvagnsaffär och fick en sådan jättebra service!

8:29 PM  
Blogger Hemliga kockan said...

Hej du!

Nu avslöjar jag mig, hoppas du gillar vad jag skriver lika mycket som jag tycker om dina texter!

Kram, Camilla

8:01 PM  
Blogger Mamma Mia said...

Man får lust att öppna en egen barnaffär bara för att visa de där nötterna vad god service är, fast det får bli en annan dag.

Oj vad skoj med din blogg Camilla, jag ska kasta mig över den!

10:37 PM  

Post a Comment

<< Home