Sunday, March 25, 2007

Drömmar och verklighet

Det blir ju inte alltid som man har tänkt sig. När jag blev gravid så tänkte jag att jag skulle bli en chic gravid kvinna i snygga kläder. Blev det så? Kanske någon gång men mitt bästa gravidplagg var en byxkjol i mjukismaterial. F. avskydde den men den var ju så skön, så jag bar den allt som oftast.
När Vera kom till världen så trodde jag åter igen att jag skulle bli en cool mamma. Blev jag det? Näe som vanligt väljer jag en skön mjuk tröja för något snyggt obekvämt. Jag borde klippa mig och skaffa något annat än fotriktiga skor.
Jag trodde dessutom att om jag fick barn så skulle de vara hela och rena. Nästa lite läskigt så där skulle de stå välkammade på rad. När Vera är snuvig är det omöjligt att hålla henne snorfri. Näsan är en öppen kran och har man torkat snor så kommer det genast nytt. Sen hon började äta barnmat så är kläderna alltid fläckiga.
Alltså har vi en mjukismorsa med ständig "bad hairday" och ett snorigt barn med fläckiga kläder, men så får det vara till i sommar... Då, då ska vi vara bruna och snygga och allt det där jag fantiserar om.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home