Monday, February 12, 2007

Att ha kakan och äta den

Som småbarnsförälder är de stunder då ens raring sover guld värda. Då kan man passa på att tömma diskmaskinen, mejla, läsa eller göra vad man känner för. Samtidigt så vill man gärna sova för att bli lite piggare och det är otroligt mysigt att slumra bredvid en liten bebis. Vad ska man då göra? Alltför ofta ligger jag och försöker somna samtidigt som jag vet att klockan tickar, eftersom hon sällan sover mer än en halvtimme. Då är det lätt att stressa upp sig och till sist har man varken sovit eller gjort något annat. Vera sovklocka är verkligen inställd på en halvtimme. Jag skulle lätt kunna ställa in en sockerkaka när hon somnar, ta ut den när hon vaknar och den skulle vara perfekt. Fast jag tror jag hoppar över kakbaket idag och lägger mig i soffan med en fet glansig inredningstidning.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home