Wednesday, January 31, 2007

Sömnlös på Söder

Nu har det varit en tuff period med lite nattsömn. Vi håller på att få Vera att somna vid niotiden och det fungerar bra. Vad som är värre är att hon börjar böka redan vid ett och ammar gärna vid två och vid fyra och vid sju. Jag gör små tafatta försök att stoppa in nappen men jag ledsnar ganska snabbt och låter henne amma. Det är att binda ris till egen rygg men det är svårt när man är jättetrött och bara vill somna om.
När jag ligger där och har svårt att sova så tänker jag på hur det är tortyr att väcka fångar som sover. Sen tänker jag på filmer som Insomnia och andra där man lider av sömnbrist och tappar kontrollen. I något halvt medvetet tillstånd så tänker jag att jag ska driva omkring på gatorna helt bortom allt vett och sans. Fast i morse när jag var lite mer klarsynt så insåg jag att jag tänkte på filmer när man var snöblind och det lär ju i alla fall inte hända.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home