Friday, February 23, 2007

Storlekar och standard


Titta på bodysarna på bilden och gissa storleken. Bodyn till vänster är stl 62/68 och den högra 74. Ganska stor skillnad! Jag har upptäckt att man inte kan lita på storlekarna utan man måste jämföra kläderna med varandra. 74:an är nyinköpt och oanvänd men det är tveksamt om Vera går i den. I sådana här stunder längtar man efter ordning och reda.
Jag går ganska ofta förbi Institutet för svensk standard och då fantiserar jag om att jag vill jobba där. Jag har ingen aning om vad de gör, men jag tror att man får rita raka streck och bestämma storlekar på saker och ting. "En blyertspenna får inte vara tjockare än 5 mm, i så fall kallas den för timmermanspenna." Sådana saker tror jag att man bestämmer där inne och att man ordnar upp tillvaron. Nästa gång jag går förbi så ska jag gå in och be dem ordna upp storleksmärkningen på barnkläder.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home