Wednesday, September 19, 2007

Idioter

Ibland blir jag på stora saker i världen och ibland ilsknar jag till på ett mer lokalt plan. Jag kan bli hemskt arg att det på övergångsstället vid Skanstull är grön gubbe så kort tid att de som är gamla eller inte går så bra inte hinner över. Istället får de stå mitt i gatan när bilarna börjar gasa.
Just nu är jag så arg så jag kan dö på de idioter som finns i ens omgivning. Jag vet inte hur de ser ut men jag ser deras vidriga spår. Jag ser deras fimpar i sandlådan precis när Vera ska äta upp dem. Jag undrar vilka de är? Är det pappan som satt och rökte häromdagen på sandlådekanten som inte har vett att ta hand om sina fimpar utan bara slänger dem där i sanden? Jag tror att det var samma pappa som körde på Vera när hon satt i sin vagn vid kassan på Konsum. Han hade inte handlat något utan skulle ut i fart och körde helt sonika på Vera med sin barnvagn. Nästa gång vi ses ska jag konfrontera honom och kanske slänga en näve sand på honom så det blir riktiga sandlådefasoner.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home