Thursday, November 15, 2007

Bästa städhjälpen


Ofta läser man tips i tidningen om hur det ska bli roligare att städa. "Använd färgglada dammtrasor, skaffa blommiga diskhandskar, använd rengöringsmedel som heter Vroom". Jag har aldrig läst det ultimata tipset, vilket är städa med ett litet barn! Sällan kan någon uppbjuda den entusiasm som ett glatt barn kan över tvätt och dammsugning. Vera tjuter av glädje när jag tömmer tvättsäcken för att sortera tvätt. Sen kastar hon sig i tvätthögarna och smiter i väg med något plagg.
Fast det allra roligaste är att dammsuga, något som jag vet att Vera delar med andra barn. Dammsugaren är ju hur spännande som helst. Den låter, den blåser ut luft, den rör sig ryckigt och den har sladd. När jag dammsuger går Vera bredvid och ropar glatt. Där emellan klättrar hon på den och provar vad som händer när man trycker på knapparna. Det är verkligen mycket roligare att städa när man har en egen liten hejaklack!

2 Comments:

Blogger Martin said...

K är närmast besatt av att hänga tvätt. Om ni inte gör något annat i morgon så lajjar vi gärna.

8:53 PM  
Blogger Mamma Mia said...

Jag undrar när det avtar, när det blir pest och pina? Det känns som det är en färskvara att tycka städning är kul.
Vera är fortfarande glad efter ert besök.

5:33 PM  

Post a Comment

<< Home