Wednesday, February 06, 2008

Världens äldsta småbarn?


För länge sedan hette det att Lasse Lönndahl var Sveriges äldsta tonåring men nu får jag snart börja fundera på om inte titeln världens äldsta småbarn ska tillskrivas mig. Låt mig förklara. I fredags fick Vera feber vilket hon har haft tills i måndags. I lördags fick hon små utslag på kroppen och symptomen verkar stämma med tredagarsfebern. Men det konstiga var att när jag vaknade i går var jag prickig över hela kroppen och ju längre dagen gick desto prickigare blev jag. Jag hade ingen feber men såg så illa ut att min omgivning skämtade grovt på min bekostnad. Lepra-skämten stod som hagel i backarna. Jag ringde runt till flera vårdcentraler men ingen ville ta emot oss. Vera mådde vid det här laget riktigt bra och mig var det inget fel på förutom mitt utseende. Till slut fick jag tag på en distriktssköterska som tyckte att det nog lät som tredgarssjukan men hon hade aldrig upplevt att en vuxen person hade smittats. Med risk för att lägga upp enkla bollar att slå in så måste jag ju undra varför jag har fått en sjukdom som drabbar barn mellan 6 mån och 3 år? Barnslig moi?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home