Wednesday, August 13, 2008

Entrapment

Ibland när Vera inte vill somna gör jag det alla sömnböcker säger att man inte ska göra, jag försöker smyga mig ur rummet. Då brukar jag tänka på Catherine Zeta-Jones i Entrapment. Inte att jag på något sätt vill påstå att jag är lika snygg och lika fit som hon men vi har ett lika tufft motstånd. Zeta-Jones karaktär ska ta sig fram i ett rum fyllt med laserstrålar som liknar en spindelväv. Jag ska ta mig ut ur ett rum med knarrande golvplankor, rostiga leder och en motståndare med superhörsel och superkänsel. Två - tre steg på väg ut står jag lite för länge barfota på trägolvet ett tydligt ljud hörs när jag lyfter på foten och vips så sticks ett fjunigt huvud upp. Det blir minst en kvarts backning för varje misslyckat tillfälle. Fast jag får mycket övning.

2 Comments:

Blogger Herr Bergström said...

Jag rekommenderar planka nr 5 i hallen. Helt knirrrk-fri!

9:56 AM  
Blogger Martin said...

Precis så. Alldeles untanför K:s rum finns en parkettplatta som sjunker ner och kan ge ifrån sig ljud. Jag kan ge mig på att den blivit lös av att tidigare lägenhetsinnehavare stannat där och andats ut lite för länge över att de lyckats ta sig ut ur barnkammaren utan att sömnobjektet vaknat. Nu har deras avslappningslycka blivit en farlig fälla för oss.

Tack för igår. Det var smarrigt och trevligt.

10:13 AM  

Post a Comment

<< Home