Monday, April 21, 2008

Reklamation

Nu när jag är hemma på heltid igen så kan man tro att det är lata dagar som gäller men icke. Vårt hem är nämligen fullt med halvtrasig saker som ska reklameras. Jag kommer därför ikläda mig rollen som reklamationskvinnan. Varje dag kan jag ta kontakt med en affär eller ett företag och sticka deras undermåliga produkt under deras näsa.

Två saker är redan avklarade. En väckarklocka från Grandpa fick jag inte reklamera en gång, utan två. Det första exet funkade inte alls. Det byttes ut mot en annat som inte höll tiden och dessutom ställde jag larmet på 9.00 och det ändrade sig till kl 15.00. Personalen på Grandpa var i alla fall mycket trevliga och knotade inte alls vilket ofta är vanligt eftersom man misstänks för att åsamkat defekten på eget bevåg.
Nummer två på listan var Veras P.op-jacka med trasig dragkedja. F fixade så de lämnade jackan till en skräddare, även där var det inga problem. Ja det var bara toppen på isberget för nu återstår:

Vattenkokaren från OBH Nordica. Snett lock vilket gör att man bränner sig på ångorna.

Tripptrapp-stolen där färgen sprack första gången jag torkade av den med fuktig trasa.

Stekpanan från Hackman där beläggningen lossade från en stor del av ytan fast vi behandlar den med silkesvantar och bara handdiskar den.

Bugaboo-vagnen som alltid har lutat framåt, vi fick nytt chassi men problemet är värre än någonsin. Vera kan aldrig ligga i liggläge.

Det finns alltså att göra. Jag har länge misstänkt att vi har otur och bara får måndagsexemplar men nu börjar jag undra om det är en allmän konspiration. Kvalitet är inte vad den brukade vara? Eller vad tror ni?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home