Wednesday, February 18, 2009

Att inte räcka till

Det är ju väldigt roligt att ha två barn men ibland är det svårt att räcka till. Tre exempel på när jag önskar att jag var en till är:

När jag byter blöja på Elsa och jag i ögonvrån ser hur Vera smiter förbi totalt insmetad i banan på väg mot soffan...

När jag ammar Elsa och ser Vera ta min plånbok vartefter jag hör hur mina kontokort kastas på trägolvet där det finns mycket djupa springor... (Jag har redan fått beställa nytt Visa-kort vid ett annat tillfälle.)

När jag ammar Elsa och ser hur Vera tar halvmeters linjalen och försöker bända bort tangenter ur tangentbordet...

2 Comments:

Blogger Martin said...

Ja med tanke på hur svårt det kan vara att räcka till med ett barn måste det vara en pärs.

9:09 AM  
Blogger Mamma Mia said...

Men ibland funkar det så bra, t.ex. när Vera badar samtidigt som Elsa tittar på mobilen ovanför skötbordet. Då känner jag mig som en supermorsa som klarar av två saker samtidigt.

9:53 PM  

Post a Comment

<< Home